Maakri tn 21, 10145 Tallinn, Eesti

Pilvepõhine vs. kohapealne tarkvara: Milline on teie ettevõtte jaoks õige?

Pilvandmetöötluse levikuga seisavad ettevõtted silmitsi otsusega, kas valida pilvepõhine või kohapealne tarkvara. Selles blogipostituses arutame pilvepõhise ja kohapealse tarkvara erinevusi ning anname ülevaate sellest, milline variant võib teie ettevõtte jaoks sobida. See postitus on mõeldud selleks, et aidata ettevõtetel teha teadlik otsus, millist tüüpi tarkvara valida.

Pilvepõhise ja kohapealse tarkvara erinevuste mõistmine

Pilvetarkvara ja kohapealne tarkvara erinevad mitmel olulisel viisil. Pilvepõhisele tarkvarale on juurdepääs interneti kaudu ja see on salvestatud kaugserveritesse, samas kui kohapealne tarkvara on paigaldatud ja töötab kohalikes serverites või arvutites. Pilvepõhine tarkvara on tavaliselt tellimuspõhine ja selle eest makstakse kasutaja või kuu kohta, samas kui kohapealne tarkvara ostetakse kohe ja võib nõuda lisalitsentsitasusid täiendavate kasutajate eest.

Teine oluline erinevus pilvetarkvara ja kohapealse tarkvara vahel on ettevõtete kontrolli tase tarkvara üle. Pilvepõhise tarkvara puhul on ettevõtetel piiratud kontroll tarkvara üle ning nad sõltuvad uuenduste ja hoolduse osas tarnijast. Kohapealse tarkvara puhul on ettevõtetel täielik kontroll tarkvara üle ja nad saavad seda kohandada vastavalt oma konkreetsetele vajadustele.

IDG uuringu kohaselt kasutab praegu 70% ettevõtetest pilvepõhist tarkvara, samas kui 51% ettevõtetest kasutab pilvepõhise ja kohapealse tarkvara kombinatsiooni.

Pilvepõhise tarkvara eelised ja puudused

Pilvepõhine tarkvara pakub ettevõtetele mitmeid eeliseid, sealhulgas skaleeritavust, juurdepääsetavust ja kulutasuvust. Pilvepõhise tarkvara abil saavad ettevõtted kiiresti ja hõlpsasti suurendada või vähendada oma vajaduste muutumisel, võimaldades neil maksta ainult vajaliku tarkvara eest. Pilvepõhine tarkvara on kättesaadav kõikjalt, kus on internetiühendus, mis muudab selle ideaalseks kaugtöötajate jaoks.

Siiski on pilvepõhisel tarkvaral ka mõningaid puudusi. Ettevõtetel on piiratud kontroll tarkvara üle ning andmete turvalisuse ja privaatsusega võivad kaasneda probleemid. Lisaks sõltub pilvepõhine tarkvara stabiilsest internetiühendusest, mis võib olla probleemiks ettevõtetele, kellel on halb internetiühendus.

Gartneri aruandes leiti, et prognooside kohaselt kasvab ülemaailmne avaliku pilve turg 2023. aastaks $396 miljardi euroni, kusjuures tarkvara kui teenus (SaaS) on turu suurim segment.

Kohapealse tarkvara eelised ja puudused

Kohapealne tarkvara pakub ettevõtetele mitmeid eeliseid, sealhulgas täielikku kontrolli tarkvara üle ja suuremat andmeturvet. Kohapealse tarkvara puhul saavad ettevõtted kohandada tarkvara vastavalt oma konkreetsetele vajadustele ja neil on täielik kontroll tarkvaras salvestatud andmete üle.

Siiski on kohapealsel tarkvaral ka mõningaid puudusi. Uuendused ja hooldus võivad olla aeganõudvad ja kulukad ning ettevõtted võivad vajada tarkvara haldamiseks lisapersonali. Lisaks ei ole kohapealne tarkvara nii hästi skaleeritav kui pilvepõhine tarkvara, mistõttu see ei sobi nii hästi kiiresti muutuvate vajadustega ettevõtetele.

Computer Weekly uuringu kohaselt nimetas 40% ettevõtetest peamise põhjusena kohapealse tarkvara valimise eest kulusid, samas kui 34% nimetas andmete turvalisuse probleeme.

Kokkuvõte

Valik pilvetarkvara ja kohapealse tarkvara vahel on ettevõtete jaoks oluline otsus ning oluline on arvestada oma organisatsiooni erivajadusi. Pilvepõhine tarkvara pakub skaleeritavust, ligipääsetavust ja kuluefektiivsust, samas kui kohapealne tarkvara pakub täielikku kontrolli ja suuremat andmeturvet. Mõeldes iga võimaluse eeliseid ja puudusi, saavad ettevõtted teha teadliku otsuse, millist tüüpi tarkvara on nende organisatsiooni jaoks õige.

Jaga postitust:

Seotud ametikohad

Eelised, mis tulenevad koostööst lisandväärtusega edasimüüjaga teie tarkvaravajaduste rahuldamiseks

Koostöö lisandväärtusega edasimüüjaga (VAR) võib pakkuda ettevõtetele mitmeid eeliseid. Selles blogipostituses räägime VARiga töötamise eelistest ja sellest, kuidas nad saavad aidata ettevõtetel oma tarkvara hanke- ja litsentsimisprotsesse lihtsustada. Selle postituse eesmärk on aidata ettevõtetel teha teadlik otsus, kas partnerlus VARiga on nende organisatsiooni jaoks õige.

Loe edasi

Tarkvara litsentsimise ja hangete tähtsus: Põhjalik juhend

Tarkvaralitsentsid ja -hanked on iga ettevõtte tehnoloogiainfrastruktuuri olulised aspektid. Selles blogipostituses arutame tarkvara litsentseerimise ja hangete tähtsust, erinevaid tarkvaralitsentside liike ja tarkvarahangete parimaid tavasid. Selle postituse eesmärk on aidata ettevõtetel teha litsentseerimise ja hangetega seotud teadlikke otsuseid, tagades, et neil on edu saavutamiseks vajalik tarkvara.

Loe edasi